Dementiecafé met theatervoorstelling 'Ik wil je niet kwijt'

ZZG Zorggroep, Buurtzorg, zorgtrajectbegeleiders Netwerk 100 en Welzijnsinstelling Meer Voormekaar organiseren op maandag 20 november 2017 een Dementiecafé met de theatervoorstelling 'Ik wil je niet kwijt'. Een voorstelling over de liefdevolle verbintenis tussen twee oudere mensen, dementie, en het effect ervan op hun relatie.

De theatervoorstelling gaat over Thea en Joop die vijftig jaar zijn getrouwd. Thea begint te dementeren, maar terwijl Joop en haar directe omgeving zich zorgen maken, blijft zij nog strijdbaar ontkennen. De rode draad in dit verhaal is de liefdevolle verbintenis tussen twee oudere mensen, een band die sterker is dan de ellende die hen overkomt. 'Ik wil je niet kwijt' is een voorstelling van theatergroep Nocturne uit Nijmegen.

In gesprek met het publiek

In de theatervoorstelling komen actuele thema's aan de orde, zoals: dementie en het effect ervan op de relatie tussen oudere partners, veranderingen in de ouderenzorg, de participatiemaatschappij, de zelfredzame burger, het keukentafelgesprek, mantelzorg, en nieuwe woonvormen voor ouderen. Na afloop van de voorstelling gaan de spelers in gesprek met het publiek.

Praktische informatie

Datum: maandag 20 november 2017
Tijd: 19.30 - 21.30 uur
Plaats: De Schakel, Pius XII straat 85, 6602 BE Wijchen
Toegang: Gratis; vrijwillige bijdrage wordt gevraagd
Voor wie: ouderen en ouderenorganisaties, en geïnteresseerden die professioneel of vrijwillig bij de zorg voor ouderen betrokken zijn of ervoor worden opgeleid

Website: ZZG Zorggroep


Samenwerken aan goede zorg

Logo